SEAT odhalil svou budoucnost v podobě studie 20V20
Zaměřuje se na rok 2020. Španělský výrobce automobilů odhalil v Ženevě svou strategickou vizi budoucnosti v podobě koncepčního vozu 20V20 (tzn. Vision 2020). Toto SUV připravuje půdu pro budoucnost značky a ukazuje nový designérsky styl. „Studie 20V20 demonstruje naše ambice,“ řekl předseda představenstva společnosti SEAT Jürgen Stackmann na dnešní tiskové konferenci značky SEAT na Ženevském autosalonu. „Je naší vůdčí hvězdou a majákem pro náš vývoj v nadcházejícím pětiletém období.“
SEAT 20V20 kombinuje dynamický design sportovního čtyřdveřového „kupé“ s elegancí SUV a praktičností kompaktního vozu. SUV s délkou 4,659 metru, 20“ koly a adaptivními světlomety LED má nezaměnitelný vzhled s robustním postojem a zdravou dávkou agresivity, zatímco v interiéru, v němž nalezne pohodlí pět osob, nabízí cestujícím velkorysý prostor s prémiovou atmosférou. Komfort a bezpečnost cestování navíc zvyšuje kompletní soubor asistenčních systémů. Rozmanitá nabídka variant poháněcích ústrojí sahá od vysokovýkonných spalovacích motorů TSI a TDI až po hybridní systémy s možností vnějšího nabíjení. Hnací sílu přenáší převodovka DSG v kombinaci s elektronicky řízeným pohonem všech kol.
Stackmann zdůraznil, že „SEAT bude aplikovat úspěšný recept Leonu na celou produktovou řadu. Učinili jsme všechna produktová rozhodnutí, abychom upevnili úspěšný vývoj zahájený Leonem, a dokončili jsme náš produktový plán pro nadcházející roky. SEAT přesune své zaměření z kategorie malých vozů do kategorie kompaktních vozů. Těžiště našeho zájmu se posouvá vzhůru, abychom vstoupili do velkých, rychle rostoucích a ziskovějších segmentů“. Stackmann navíc potvrdil úsilí značky o vylepšování konektivity, které bylo posíleno včera oznámeným uzavřením smlouvy se společností SAMSUNG.
Předseda představenstva společnosti SEAT také oznámil, že prodeje značky SEAT se i v prvních dvou měsících roku 2015 vyvíjely pozitivně v porovnání se stejným obdobím roku 2014: „Dosud naše globální prodeje vzrostly o 7,5 %.“ Stackmann zdůraznil, že prodeje značky SEAT v roce 2014 vzrostly podruhé v řadě o více než 10 %. Velký podíl na tom mají velké trhy EU, jako jsou Německo, Španělsko, Velká Británie a Itálie, kde SEAT dosáhl dvouciferného růstu.
Za nárůstem prodeje značky SEAT stojí úspěch modelové řady Leon. „Poprvé v historii jsme prodali více vozů Leon než Ibiza. Modelová řada Leon je nyní kompletní,“ shrnul Stackmann, který oznámil, že první kompaktní SUV značky SEAT bude mít světovou premiéru příští rok na Ženevském autosalonu.