Připravujeme

Obsah:

LEDEN / ÚNOR 2017

Mercedes-Benz Maybach Vision 6
Tesla P 100 D
Autosalón Paříž 2016
BMW Alpina B7 Biturbo
Fenomén jménem SUV
Elektromobilita
Pirelli kalendář 2016

A ještě mnohem více...

 

image_10244

Dá se rezervní pneumatika plnohodnotně nahradit?

Podle statistik řidič píchne pneumatiku každých 150 000 km. Většinou to pozná podle toho, že vozidlo tzv. „plave” a stáčí se nenápadně na jednu stranu. Pokud začnete mít podezření, že se to děje i vám, nejdříve v klidu zastavte, abyste neohrozili bezpečnost provozu. A pak se můžete pustit do výměny kola.

Jenže plnohodnotnou rezervou už je v Evropě vybaveno jen nízké procento nových aut. Podle statistik je 46 % aut vybavených lepicí sadou, 27 % dojezdovým kolem, 15 % má některou z dojezdových pneumatik, také označovaných jako RunFlat. Standardní rezervou je vybavených jen 12 % vozidel.

Foto: https://wikimedia.org

Popis: Pohled na propíchnou pneumatiku potěší málokoho.

Kvůli nátlaku na snižování spotřeby se neustále hledají způsoby, jak vozidla odlehčit, a automobilky v tomto směru vycházejí řidičům vstříc tím, že je namísto rezervy vybaví spíše sadou na opravu defektů. Jaké jsou možnosti?

Spreje

Výhodou opravných sprejů je, že nezabírají příliš mnoho místa a snadno s nimi opravíte menší defekty, většinou do velikosti 5 mm. A nemusíte ani sundávat poškozenou pneumatiku. Pozorně si však před použitím přečtěte návod a nezapomeňte, že pneumatika opravená pomocí spreje není spravená napořád. Co nejdříve proto navštivte pneuservis.

Opravné sady

Efektivnější variantu než sprej představují opravné sady, které bývají vybavené těsnicí látkou a kompresorem. Po aplikaci těsnicí látky pneumatiku kompresorem dofouknete na požadovaný tlak a můžete pokračovat dál. Pokud během cesty budete mít dojem, že je tlak potřeba doplnit, opětovně použijte kompresor. I v tomto případě je však dobré navštívit pneuservis co nejdříve.

Když spreje ani kompresor nepomohou

Existují defekty, se kterými si sprej ani kompresor opravdu neporadí. Typickým případem je poškozená bočnice, která většinou vyžaduje odtah do servisu nebo výměnu kola. I tady existuje několik variant řešení situace – dojezdové pneumatiky nebo tradiční rezerva.

Runflat pneumatiky

Dalším možným způsobem je použití dojezdových RunFlat pneumatik. I u nich však dávejte pozor. Při defektu s nimi spolehlivě ujedete ještě cca 80 až 100 km a výrobci udávají, že při jízdě na poškozené RunFlat pneumatice je nutné držet rychlost pod 80 km/h. Jedná se však o řešení, které je oproti běžné pneumatice o něco dražší.

Klasická rezerva

Rezervní kolo je stále nejspolehlivější variantou pro případ defektu. Zaručuje vám 100% jistotu, že v pořádku dojedete na místo určení, nejlépe do nejbližšího pneuservisu, kde vám původní pneumatiku opraví. V krajním případě zde rovnou koupíte novou. Výměna za rezervu vás v mnoha případech vyjde levněji, než kdyby se vám oprava pomocí levnějších alternativ nepodařila a vy se museli nechat odtáhnout.

 
Foto: http://maxpixel.freegreatpicture.com/

Popis: Rezervní kolo je stále tou nejspolehlivější variantou, když vás potká defekt.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

FOTOREPORTY

CARS & GIRLS

Generální partneři portálu:

              

Partneři portálu:

           

Další portály mediální skupiny HMG:

       

TOPlist