Doporučujeme

HOTELHOUSE.cz

 

Portál o hotelech, pensionech a spa resortech...

Letenky, tipy na cestování, golfová hřiště, restaurace, bary, kavárny a vinárny.

image_14951

40 let pickupů Mitsubishi

Máme zde rok 1978 a svět se mění. Do arkádových her po celém světě pronikají vesmírné invazní armády a začíná vzkvétat svět videoher. V Japonsku se buduje první automatizovaná síť pro mobilní telefony a do kin vstupuje Superman.

Zákazníkům se představuje ještě jeden produkt, který v následujících čtyřiceti letech napomůže k mobilitě 4,7 milionům lidí – jednotunový pick-up od Mitsubishi.

Tento pick-up se snadno vypořádá se všemi typy cest, kdekoli na této planetě. Jeho vývoj vycházel z jednoduchého zadání – reagovat na poptávku zákazníků po pick-upu, který by dokázal nabídnout mimořádnou spolehlivost, odolnost a schopnost uvézt dostatečný náklad, ale současně i ovladatelnost, užitné vlastnosti, pohodlí a jízdní vlastnosti srovnatelné s klasickým osobním sedanem.

První modely dostaly příhodné označení „FORTE“, ačkoli do zahraničí vůz putoval i pod jiným názvem, jako např. L200, který tomuto vozu zůstal až dodnes. Model FORTE byl od počátku konstruován tak, aby naplnil požadavky po spolehlivé dopravě lidí i nákladu v náročných podmínkách.

Vývojáři modelu FORTE měli za úkol zajistit užitečnou hmotnost 1 tunu a současně zachovat dobrou ovladatelnost, tedy kombinaci robustní spolehlivosti, snadné manévrovatelnosti a pozoruhodné nosnosti. Vůz si tak brzy získal oblibu po celém světě, od zmrzlých pustin až po rozpálené pouště.

Mitsubishi Motors ve snaze nabídnout zákazníkům ještě širší akční rádius využilo své zkušenosti s pohonem 4x4 a v roce 1980 tuto modelovou řadu doplnilo o verzi 4x4. Tímto byly prakticky položeny základy moderních vozů Mitsubishi 4WD, což již vedlo ke vzniku modelů PAJERO / MONTERO a DELICA.

Pickup, který zanedlouho na mnoha trzích získal označení TRITON, měl reálný dopad i na samotné podnikatelské aktivity Mitsubishi Motors. Platformy pro vozy první a druhé generace se vyráběly především v závodu Ohe společnosti Mitsubishi Motors. Od modelu třetí generace (1995) se výroba soustředila do thajského závodu Laem Chabang, odkud se vozy vyvážely do celého světa. V současnosti zde najdeme vůbec největší výrobní závod Mitsubishi Motors, z nějž každoročně vyjede přes 400 tisíc vozidel.

Připomeňme si předchozí generace FORTETRITON a L200 – a nahlédněme i do blízké budoucnosti ….

  1. generace

Září 1978

  • V Japonsku se představil jednotunový pick-up „FORTE“, který se začal vyvážet pod různými názvy, jako např. MITSUBISHI TRUCK a L200. V říjnu následujícího roku byl zahájen vývoz do Severní Ameriky.
  • Jediným karosářským provedením bylo „Single Cab“ (dvoumístná kabina). Pohon zajišťoval benzínový motor 2,0 litru, resp. varianta 2,6 litru pro Severní Ameriku a motor 1,6 litru pro Japonsko a další regiony. Pro další export byl k dispozici naftový motor 2,3 litru.

Říjen 1980

  • Uvedení přiřaditelného pohonu 4WD

  1. generace

Březen 1986

  • Kompletní modelová proměna. Nabídka nově zahrnovala tři různé typy karoserie: Single Cab, Club Cab a Double Cab; v případě provedení Single Cab bylo možné volit mezi kratší nebo delší karoserií. K dispozici byla nová pohonná ústrojí 2WD a 4WD v kombinaci s benzínovým motorem 2,0 litru či 2,6 litru, resp. naftovým motorem 2,5 litru (zvýšení objemu z původních 2,3 litru).

Květen 1991

  • Na Japonský trh byl tento model uveden pod označením „STRADA“ (pouze s kabinou Double Cab)

  1. generace

Listopad 1995

  • Mitsubishi představilo nový model pick-upu s označením „L200 STRADA“.
  • Výroba se soustředila do závodu MSC Thai Laem Chabang, odkud se vůz vyvážel do celého světa.
  • Pro exportní účely byly k dispozici tři varianty karoserie: Single Cab, Club Cab a Double Cab. Pohon obstarávaly naftové motory 2,5 litru nebo 2,8 litru. Mechanizmus 4WD využíval pokrokový systém pohonu „Easy Select 4WD“.

  1. generace

Srpen 2005

  • Byl představen nový pick-up „TRITON“. Následně po uvedení v Thajsku byl zahájen prodej v dalších zemích.
  • Tři různá karosářská provedení – Single Cab, Club Cab a Double Cab; pohon zajišťoval nově vyvinutý naftový motor 2,5 litru nebo 3,2 litru s technologií Common Rail. Na výběr byly pohony 2WD nebo 4WD se systémem „Easy Select 4WD“ nebo „Super Select 4WD“.

  1. generace

Listopad 2014

  • Mitsubishi v Thajsku představuje 5. generaci. Následují prodeje na dalších trzích.
  • Tři karosářská provedení – Single Cab, dvoudveřový Club Cab a Double Cab. Pohon zajišťuje nově vyvinutý turbodiesel 2,4 litru MIVEC, turbodiesel 2,5 litru nebo benzínový motor 2,4 litru. Pohonné ústrojí 2WD a 4WD s možností volby systému „Super Select 4WD-II“.

 

A budoucí pick-up bude odhalen již brzy…


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Generální partner portálu:

  

       

Partneři portálu:



 

 

      

Další portály mediální skupiny HMG:

        

     CELEBRITYHOUSE.cz

 

PORTÁLY HMG :

www.carshouse.cz    www.menhouse.cz  www.womenhouse.cz  www.luxuryhouse.cz

www.gastrohouse.cz  www.celebrityhouse.cz  www.cinemahouse.cz  www.househouse.cz

www.kidshouse.cz   www.bookhouse.cz   www.hotelhouse.cz 

www.nicemagazine.cz  www.homemagazine.cz   www.golfmagazine.cz  www.letniservis.cz

 www.inspirovanikrasou.cz  www.sefredaktorzavolantem.cz   www.rozhovoryzavolantem.cz

www.watchhouse.cz  www.luxusniplaze.cz  www.luxurymagazine.cz

www.snehovyservis.cz  www.podcasthouse.cz  www.menhouseman.cz 

www.nejlepsikavarny.cz  www.onlyfashion.cz   www.prazskeprikopy.cz  www.bydletestylove.cz  

www.HMGmagazine.cz

  

TOPlist